Vi söker en infrastrukturchef

Vill du vara med och utveckla och bygga framtidens moderna hamn? Vi letar efter en engagerad och erfaren Infrastrukturchef.

Norrköpings hamn är en av landets större hamnar, med många nationella och internationella kunder. Verksamheten drivs av Norrköpings Hamn AB, som ägs av Norrköpings Kommun. Hamnen har en central roll i utvecklingen av regionen som ett starkt logistikläge. Bolaget befinner sig i en spännande fas med en långsiktig utveckling av företagets organisation, nya affärsområden och en planerad utbyggnad av hamnanläggningen. För en god arbetsmiljö är våra gemensamma värderingar – förtroende, samarbete och glädje - ett viktigt stöd. Dessa ska prägla arbetet och göra vardagen enklare för oss alla i Norrköpings Hamn.

Vill du vara med och utveckla och bygga framtidens moderna hamn?

Norrköpings Hamn AB letar efter en engagerad och erfaren:

Infrastrukturchef

Norrköpings hamn är en fullservicehamn med hantering av en rad olika varuslag, främst skogs-, stål-, spannmåls-, energi- och petroleumprodukter, containers samt projektlaster från svenska industrier. Bland hamnens kunder och aktörer återfinns större industri- och handelsföretag, rederier, transportföretag och speditörer.

Din roll

Rollen som infrastrukturchef är delvis ny i vår organisation och tjänsten innebär att du leder och delegerar arbetet inom vår avdelning för bygg och infrastruktur.

Du får en bred roll där du arbetar med allt ifrån om- och nybyggnation och underhåll av kaj, terminalytor och fastigheter samt tillhörande infrastruktur. Dina huvuduppgifter är att fördela och styra arbetet inom avdelningen. Du kommer att bidra med din erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen och kommer att arbeta med projekterings- och projektledning, upphandling mm. Du ansvarar även för om- och nybyggnationer, underhållsmuddring, farledsfrågor och elinstallationer.

Det händer mycket i Norrköpings hamn just nu och vi står inför stora utmaningar i och med utbyggnadsplanerna av vår hamnanläggning. Här kommer du få en aktiv roll i hur vår framtida hamn ska se ut då projektorganisationen för detta organisatoriskt tillhör infrastrukturavdelningen.

Du har budgetansvar, tar plats i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. I ditt team finns idag fem medarbetare.

Din profil

Idag jobbar du kanske i en chefsroll inom infrastruktur eller bygg, i en organisation som präglas av högt uppsatta mål och förändringar. Du har kunskap om bygg- och markentreprenad, projektledning och offentlig upphandling. Du gillar att vara med där det händer och kan samtidigt lyfta blicken, delegera och jobba visionärt.

Du är en trygg och erfaren ledare som vet vad det innebär att driva ett modernt ledarskap i ett bolag i förändring. Du har lätt för att se helheten i verksamheten och genom att skapa engagemang och delaktighet bland medarbetarna vinner du förtroende och når uppsatta mål. Som person är du driven, strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har ett positivt sätt, är prestigelös, lyhörd och jobbar aktivt för att skapa samarbeten och goda relationer både internt och externt. Du har inte heller problem att ta tuffa beslut när så behövs. Då rollen är bred är det viktigt att du är intresserad av bygg- och infrastrukturfrågor, men också nyfiken på att lära nytt och ta in ny kunskap.

Vi förutsätter att du har akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet, troligen som byggnads- eller anläggningsingenjör. Du har även jobbat några år som projektledare och har erfarenhet av arbetsprocesser, budgetarbete, planering med mera. Du talar och skriver god svenska och engelska. Geoteknisk erfarenhet samt el-kunskap är meriterande men inte ett krav. B-körkort är ett krav för att ta sig runt i våra hamnanläggningar.

Omfattning och varaktighet

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.

Placering

Norrköpings Hamn AB, Händelö i Norrköping.

Ansökan och kontakt

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jan Hellström, 0706-15 03 44. Sista ansökningsdag är 10 mars. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan.

Du söker tjänsten på www.sententiarekrytering.se

Välkommen!